Copt sau fiert, porumbul are fani de toate vârstele și se servește cu orice ocazie, în orice locaţie. Iar sincronizarea calendaristică este perfectă, pentru că porumbul aduce exact ce “consumă” mai mult zilele de vară: energie și luteină…

PORUMBUL ÎNCARCĂ BATERIILE. 

Multe alimente dulci încarcă bateriile, fiind surse de carbohidraţi, dar în general corbahidraţii sunt simpli, iar organismul îi consumă rapid… Tocmai de aceea, după un desert, copiii (și chiar adulţii) pot avea mici “explozii” de energie, care “se sting” rapid.

Porumbul, pe de altă parte, are un conţinut bogat de amidon (carbohidrat complex care ridică nivelul energetic) și de fibre – combinaţie care favorizează eliberarea glucozei în sânge mai lent, pentru nivel energetic optim și susţinut. Exact ce ne trebuie într-o zi lungă de joacă.

PORUMBUL PROTEJEAZĂ VEDEREA. 

Zilelele lungi de vară nu consumă doar energie multă, ci și… luteină – acel pigment (galben) localizat în “pata galbenă” a retinei, care ‘se consumă” odată cu vârsta și care poate fi suplimentat prin alimentaţie… Mai ales vara, când celulele fotoreceptoare sunt mai stresate (foto)oxidativ decât de obicei – ţesutul celular fiind afectat de impactul dăunător al expunerii prelungite la soare.

“Porumbelul de la mare”

Cine a fost pe litoralul românesc sigur a auzit diverse rime și jocuri de cuvinte care, cât e ziua de lungă, ne invită să servim un porumb fiert sau copt. Dincolo de cât de reușite sau de nereușite sunt rimele comercianţilor, sfatul lor este sănătăsos! Mai ales pe malul mării, unde bateriile noastre au cea mai mare nevoie de energie… Iar ochii de luteină (care să-i protejeze de impactul dăunător al luminii).

 

Comentarii via facebook

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here