A observat toată lumea cam cât de des obișnuiesc copiii să coloreze… Încă o privință în care care adulții ar face bine să-și ia notițe, pentru că cei mici ne dau aproape în fiecare zi o lecție de relaxare și un exemplu de bune practici.

Coloratul nu a fost niciodată doar pentru copii, doar că adulții au tot uitat acest aspect (la fel cum au uitat și de joacă)… Până când rafturile librăriilor s-au umplut cu tot mai multe cărți de colorat, majoritatea sub umbrela conceptului de “carte de colorat mindfulness” – recomandată atât pentru copii, dar mai ales pentru adulţi – aceasta având rolul de a ne ajuta să facem o pauză de la ritmul cotidian solicitant și să eliberăm gândurile și sentimentele în linii și curbe colorate.

Experimentul următor se adresează atât copiilor cât şi adulţilor (şi părinţii pot colora!)

Alegeţi împreună cu cei mici câte un desen mindfulness (în librării găsiţi cărţi de colorat, iar internetul este burduşit cu poze pe care le puteţi descărca) împreună cu un set cât mai pastelat de creioane colorate şi să înceapă relaxarea!

Coloratul ne antrenează (atât nouă, adulţilor, cât şi copiilor) abilităţile motorii, coordonarea dintre mână şi ochi, vederea, gândirea abstractă, imaginaţia, îndemânarea şi chiar inteligenţa emoţională (ajutându-ne să exprimăm ceea ce simţim).

La sfârşitul activităţii, când desenul este gata, putem spune că ne-am ţinut nu doar ochii departe de calculator, tabletă sau telefon, ci şi mintea, oferindu-i momente de relaxare şi lăsând gândurile sâ danseze liber printre forme şi culori, aducând împreună echipa părinte-copil.

În teorie, terapia mindfulness ne ajută să ne menţinem concentrarea asupra unei singure activităţi – deci asupra momentului prezent. De asemenea, influenţează activitatea amigdalei cerebrale, partea din creierul nostru care reacţionează la stres.

Un studiu a demonstrat că terapia mindfulness poate ajuta la îmbunătăţirea rezultatelor elevilor la matematică cu 15% faţă de cei care nu o practică.

Publicat în revista Developmental Psychology, studiul a demonstrat îmbunătăţirea apititudinilor sociale dar şi rezultatele la matematică. Programul este dezvoltat de Fundaţia Goldie Hawn şi este denumit MindUP, fiind folosit în USA, Canada şi nu numai. 99 de elevi de clasa a 4-a şi a 5-a de la şcoala publică British Columbia au fost incluşi în studiu. Timp de 4 luni,  o parte din studenţi au fost incluşi în programul MindUP, iar ceilalţi au urmat programul normal. Grupul care a fost inclus în programul MindUP a desfăşurat următoarele activităţi: exerciţii de ascuţire a simţurilor (atenţie pe miros şi pe mâncare), exerciţii cognitive de mindfulness (rezolvarea unei probleme din punctul celuilalt de vedere), meditare zilnică timp de 3 minute (concentrată pe respiraţie) şi practicarea recunoştinţei prin gesturi frumoase făcute pentru ceilalţi. Astfel, au fost analizate: evaluările de comportament, nivelul de cortizol, rapoartele proprii ale copiilor dar şi scorurile obţinute la matematică.

 

Comentarii via facebook

comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here