MATEMATICA NU IESE DIN ECUAȚIE. EPISODUL 5

FRICA STRICĂ TREABA

Ȋntr-un articol precedent vorbeam despre anxietatea pe care elevii o dezvoltă față de matematică de-a lungul anilor de studiu. Știm de unde pleacă totul, știm cum s-a ajuns aici și mai știm că orice elev trebuie să fie conștient de capacitatea lui de a-și antrena intelectul.

Considerând că părinții și copiii și-au asumat aceste adevăruri, o parte din responsabilitate îi revine profesorului – prin alegerea metodelor de predare, adaptarea la stilul de învățare / înțelegere tipice fiecărui elev și atmosfera de studiu din timpul orelor. Despre aceste aspecte vorbește Robert Ahdoot, profesor liceal de matematică în Statele Unite. Acesta a urmărit cu atenție situația elevilor săi și a creat metode alternative de predare, aducând distraccța, zâmbetele și buna dispoziție în timpul orelor sale. Programul independent inițiat de el – YAY MATH – se bazează pe următorul principiu – dacă teama și anxietatea afectează matematica, atunci distracția și interesantul o pot ajuta. Și a avut dreptate. Nu doar că elevii săi au început să conceptualizeze natural materia, având satisfacții și obținând rezultate cât mai bune, dar și adulții sau tinerii din întreaga lume au găsit prin metodele sale drumul către reconcilierea cu această disciplină. Clasele de matematică susținute de el au fost filmate și puse pe internet, la dispoziția oamenilor de toate vârstele, din toate părțile lumii, care au profitat de inițiativa acestui profesor și metodologia sa de predare. Cel mai relevant este exemplul unei bunicuțe din Franța, care a început să urmărească orele filmate pentru a învăța cum să își ajute nepoțelul la teme.

Am oferit exemplul acestui dascăl nu pentru că ne așteptăm de la profesorii copiilor nostri să-i copieze metoda, ci pentru că abordarea și atitudinea de care a dat dovadă pot fi inspiraționale pentru toți cei dispuși să îi apropie pe elevi de matematică. Ideea este că fără a schimba programa școlară, un pofesor (ca și alții) a reușit să găsească libertatea de explica “altfel” tot ce trebuie explicat conform standardelor oricărui curriculum școlar. Și se pare că este mare lucru dacă elevii sunt ajutați să nu aibă atâtea experiențe nefericite în timpul orelor, dacă sunt înțeleși corect, dacă materia li se explica “pe limba lor”, dacă matematica devine un joc motivant – o serie de întrebări și mulțimi de posibile răspunsuri. Când atmosfera începe să se destindă, mințile încep să se deschidă, provocările motivează iar curiozitățile încep să apară.

Asta am înțeles noi atunci când adus acest exemplu. Dar important este ce credeți voi – părinții și profesorii dintre noi.

exemplul 1: ALGEBRĂ – Despre proprietățile numerelor reale

exemplul 2: GEOMETRIE – Despre liniile paralele și transversale

Mai multe lecții găsiți pe YayMath si YouTube

Sursa foto: multiplication

Comentarii via facebook

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here