“LEGOMATICA” – CÂND MATEMATICA IESE LA JOACĂ

Despre matematică am tot vorbit. Am dărâmat mituri, am aflat chiar că cei mici intuiesc căile matematicii încă din perioada pre-școlară, am descoperit noi metode educative și profesori inventivi care au depășit barierele de “predare standard” – eliberând elevii de sentimentul de frică și înţelegând mai bine diversitatea “filtrelor de învăţare” pe care fiecare copil le are… Și am văzut cum toate duc la o mai bună percepţie de sine în rândul elevilor, detaliul fiind esenţial pentru evoluţia lor. 

Iar acum mai aducem un exemplu care demonstrează că matematica școlară poate fi o joacă.  

az_legoclass

Dincolo de stimularea evidentă a creativităţii, piesele LEGO au o valoare educaţională intrinsecă.

În timp ce construiesc “cărămidă” cu “cărămidă”, copiii își cresc gradul de conștientizare spaţială și proporţională. Kit-urile avansate LEGO sunt folosite chiar și la liceu sau la colegiu – la cursuri de robotică ori programare. Iar acum merg la orele de matematică din școală primară.

Învăţătoarea Alycia Zimmerman a născocit o metodă foarte ingenioasă de predare a unor noţiuni de bază la ora de matematică, “asistenţii” ei fiind câteva piese LEGO – numai bune pentru o super oră de “matematică vizuală”, compunerea și descompunerea numerelor fiind mult mai plăcut de analizat și de asimilat.

Schemele sunt atât de simple, încât copiii nici nu trebuie să ajungă la ora de matematică pentru a-și învăţa lecţiile (în cel mai distractiv mod). Cu puţină răbdare, orice părinte poate transforma “LEGO-JOACA” în “LEGOMATICĂ”.

l2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comentarii via facebook

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here